Boudoir Lingerie

Boudoir Lingerie

Ze reed op de snelweg toen haar mooie Range Rover, beletterd met het logo van haar zaak Boudoir Lingerie, de aandacht van onze redactie trok. Zelf zegt Sunny Beel dat haar wagen helemaal bij haar past. Haar 4×4 is niet mannelijk robuust, maar stijlvol vrouwelijk. De cabrio-uitvoering is een extra troef. Even enthousiast als over haar wagen vertelt Sunny gepassioneerd over haar zaak.

 

“Mijn mama Tilly had eigenlijk al een lingeriezaak. Ze nam die in 1993 over van iemand die in Meulebeke begonnen was in 1952. Ikzelf ging de zaak van mijn ma nooit overnemen, maar omdat mijn papa heel vroeg stierf, hij was amper 52, nam ik alle administratieve werk van de zaak op mij. Ikzelf was als secretaresse in een bedrijf actief en dus kende ik de kneepjes van het vak. Een paar avonden per week ging ik mama bijstaan in de zaak. Toen ze uiteindelijk besliste om te stoppen, heb ik me toch impulsief laten overtuigen om de zaak over te nemen. De zaak die toen een beperkte oppervlakte (60 m2) had, moest wel groter worden en dus nam ik een pand over in de Veldstraat. Het was een oud café dat we helemaal verbouwd hebben op anderhalf jaar tijd. Ik wou gaan voor een volledig nieuw concept en daar hoorde ook een nieuwe naam bij. Ik gooide de vroegere naam Spinnewiel overboord en koos resoluut voor ‘Boudoir’. Die naam staat voor een gezellige kamer waar de vrouw zich opmaakt voor de avond. Die insteek paste perfect in het plaatje dat ik voor ogen had. Ik wou het volledige interieur aan die sfeer aanpassen. Die sfeer gaat terug naar de jaren ’50 en ‘60 : veel krulletjes, spiegels met gouden randjes, zetels in suède. Alles moet die beleving uitstralen tot in de paskamers toe. Onze klanten moesten zich voelen als dames die zich in de kastelen ook opmaakten in aparte ruimtes met een eigen stijl. Het plaatje moest helemaal kloppen.”

“Het is natuurlijk een drempel die je over moet als klant, maar we willen de mensen echt op een persoonlijke manier aanspreken. Er mag geen afstand zijn tussen de verkoper en de klant, mensen moeten zich snel thuis voelen. Dat heb ik ook doorgetrokken in het interieur. Klanten moeten de huiselijke sfeer voelen omdat het hen op hun gemak stelt. We bieden hen ruime paskamers aan, niet met gordijntjes, maar met deuren zodat de klant volledig afgesloten alles kan passen. Die privacy is de basis voor een vertrouwensrelatie.’

“Als een klant zich aandient in onze winkel willen we haar vooral een warm welkom geven. Als ze voor het eerst bij ons te gast is, zal één van onze stylistes haar opmeten. Ook al weten de dames hun maat, toch willen we checken of dit klopt, want vaak is dit niet zo. We willen kiezen voor een professionele aanpak. Daarna probeert de klant verschillende bh’s uit in verschillende merken. Een sexy setje, goedzittende lingerie en corsetterie, hippe bad- of toffe nachtmode. Stuk per stuk wordt gepast en beoordeeld in overleg met de styliste. Die persoonlijke touch vinden we heel belangrijk. Een bh online kopen zou ik iedereen afraden.”

‘De lingeriestylistes pakken alles heel persoonlijk aan. Ze worden met zorg gerecruteerd. Het zijn mensen die matuur zijn en met alle lagen uit de bevolking moeten kunnen omgaan, oud of jong, welgesteld of niet. Ze moeten een perfect gesprek kunnen voeren maar ook commercieel ingesteld zijn. De persoonlijke touch is de basis, geen afstandelijk gedrag of gedoe vanuit de hoogte. Er moet een klik zijn, we zien snel of die er is. Verkoopsters moeten bij ons heel empathisch zijn, want het psychologisch aspect is belangrijk. Klanten staan letterlijk en figuurlijk in hun blootje. Bij de keuze van merken primeren draagcomfort, pasvorm, kwaliteit en een modieuze uitstraling.’ De laatste tijd is kant terug erg belangrijk in de lingeriekeuze. Sunny Beel: ‘Het vrouwelijke wordt daardoor benadrukt, terwijl dat vroeger wat anders was. Het was allemaal oppervlakkig met voorgevormde effen bh’s . Door corona willen vrouwen terug hun aantrekkelijkste sexy kantje laten zien. Ook bij de leveranciers zien we dat overal terugkomen. Populaire merken zijn de nationale kwalitatieve labels Prima Donna en Marie Jo, de toppers in België, maar ook de Franse lingerie is in trek : Aubade, Lise Charmel, Chantal Thomas, Chantelle, Empreinte dat gespecialiseerd is in grote cups. We bieden de mensen in onze winkel zowat vijftig merken aan waaronder ook Louisa Bracq, Andres Sarda, & love Stories, badmode en nachtkledij inbegrepen.’

‘De afdeling badmode is enorm gegroeid. We zijn nu elf jaar bezig en de laatste zes jaar is dat segment erg aan het boomen, ook omdat we exclusieve merken aanbieden. Die kennen veel bijval in de streek, ze vallen duidelijk in de smaak. Daar kwamen vakantiekleedjes, strandkledij en slippers bij. In een paar jaar tijd is ons aanbod erg gegroeid. We hadden op een bepaald moment te weinig plaats in de winkel zodat we 3 jaar geleden nog 75 m² bijbouwden om ook die badmode mooi te kunnen presenteren.’ ‘Heren komen weinig voor zichzelf naar de winkel. Ze worden door de dames soms wat vergeten, terwijl we ook een mooie afdeling voor hen hebben. De merken die wij verkopen, bieden een super pasvorm, zeker voor het ondergoed. Merken als HOM en Calvin Klein zijn de toppers, zeker voor wie kiest voor hippe merken. En niet te vergeten het Belgische merk Mc Alson, bekend voor de losse boxershort met ingemaakt broekje, is populair.’ ‘Het valt op dat steeds meer heren hun partner vergezellen. Dat is wel leuk zodat ze samen kunnen kiezen. Dat zien we vaak rond de periodes van Kerst en Valentijn. Mannen ‘ontvoeren’ dan hun vrouw en samen kiezen ze zelf uit wat bij haar past. Zo zijn vrouwen zeker dat mannen het ook mooi vinden (lacht). We merken dat het taboe rond lingerie ook verdwijnt. Mannen komen zelfs soms alleen om hun vrouw te verrassen.’ ‘Boudoir wil ook op andere locaties aanwezig zijn zodat mensen ons leren kennen. Daartoe organiseren we af en toe events, bij voorbeeld in restaurants. Daar komen nieuwe klanten ons dan op het spoor. Ze zien dan ook onze collecties zonder dat ze in de winkel komen. We werken tijdens onze fashionshows met heel gewone mensen en dus niet altijd professionele modellen met de perfecte maten. Zo zien de mensen ook vrouwen met een grotere cupmaat, met wat cellulitis of een maatje meer. We willen hen geen perfecte lichamen laten zien, maar heel gewone mensen zoals ze zelf vaak zijn. Dat appreciëren onze klanten. Die shows zorgen trouwens ook voor extra dynamiek in het Boudoir-verhaal. Stap gerust ook mee in de wereld van sensualiteit, charme en romantiek.’

Alle info www.boudoir-lingerie.be
Facebook
Instagram