Grasrobotplus kiest voor persoonlijke service op maat

Onze missie: 100% tevreden genieters!

Zeven jaar geleden startte Rob Bormans met de verkoop van grasrobots nadat hij er zelf één van Robomow had gekocht en niet alleen tevreden was over het maairesultaat, maar ook merkte dat de robot hem meer vrije tijd bood. De naam van het ondertussen sterk gegroeide bedrijf is Grasrobotplus, waarbij de PLUS staat voor service, professionele ondersteuning en persoonlijke aanpak met een eigen herstel- en onderhoudsdienst.  
Tekst: Wim Vander Haegen – Foto’s: MTD / Grasrobotplus

Van idee tot oprichting

Het feit dat een grasrobot zoveel voordelen opleverde, zette Rob aan het denken. “Ik genoot van het dagelijks kort gemaaide gras zonder dat ik er in principe zelf iets moest voor doen. Ik had ook meer vrije tijd, want als je een gazon perfect wil onderhouden met een klassieke grasmaaier stop je daar toch behoorlijk wat tijd in. Toch waren er een paar zaken die volgens hem beter konden. “Als we met bepaalde vragen zaten, wisten we niet meteen tot wie we ons konden wenden. Van daaruit is het idee ontstaan om een zaak op te richten die grasrobots verkocht en daar de nodige service bij kon leveren. Persoonlijk vond ik dat iedereen die gras heeft ervan zou kunnen moeten genieten, maar dan onderbouwd door een bedrijf dat met kennis van zaken spreekt en de juiste service en onderhoud kan aanbieden. Je kunt een grasrobot makkelijk online kopen of in een doe het zelf-zaak, maar dan sta je daar. Soms loopt de installatie niet van een leien dakje en weet je niet precies waar en hoe je de perimeterdraad moet aanleggen. Anderen weten dan niet hoe en wanneer je zo’n machine moet onderhouden, enz. Het idee om daar iets aan te doen zodat de mensen 100% tevreden zijn en probleemloos van hun tuin kunnen genieten, mondde uiteindelijk uit in de oprichting van Grasrobotplus. “We verkopen niet alleen grasrobots, maar koppelen dat ook aan de essentiële service om de eigenaars volledig te ontzorgen.”

Op stap met … de fiets

Aanvankelijk was dat allemaal in bijberoep en trok Rob met de fiets rond om te zien of horen waar er ergens iemand aan het maaien was. “Ik stopte toen en vroeg aan de mensen of ze tevreden waren van hun maaier, of ze dat niet een beetje te veel noeste arbeid vonden. Ik bood mijn hulp, als ze dat wilden, en gaf advies vanuit mijn ervaring. Vaak leidde dat tot de aankoop van een robotmaaier. Mijn idee is altijd geweest dat een tevreden klant het verder vertelt aan familie, buren en kennissen. En dat genereert weer nieuwe klanten die het op hun beurt verder vertellen. En mijn idee klopte, want twee jaar later kon ik er mijn hoofdberoep van maken en twee jaar geleden is ook Tamara in de zaak gestapt. Vandaag doe ik het al lang niet meer per fiets, maar de filosofie is altijd dezelfde gebleven: lever een goed product, lever daar de juiste service bij en de bal gaat aan het rollen. Onze activiteiten spelen zich af in de provincie Limburg en omstreken. Het gebeurt weleens dat we ook daarbuiten klanten hebben, maar dat is niet ons initieel doel. We blijven ervan overtuigd dat iedereen die een probleem heeft snel en goed moet geholpen worden. Onze zaak bevindt zich in Heusden-Zolder in de buurt van het klaverblad van Lummen. We kunnen ons vanuit onze ligging in Midden-Limburg snel naar de verschillende uithoeken van de provincie verplaatsen. Service is één zaak, maar je moet het ook snel en adequaat kunnen doen.”

Professioneel advies en ondersteuning

Hoe gaat dat nu precies in zijn werk? In de eerste plaats moet je weten dat elke tuin uniek is. Om ervoor te zorgen dat de klant tevreden zal zijn van zijn nieuwe ‘tuinhulp’, gaan we ter plaatse een kijkje nemen. Is het een bestaande tuin, dan kijken we hoe die er precies uitziet. Hoe is die ingedeeld, over welke oppervlakte gaat het en hoe kan een grasrobot hier de juiste oplossing bieden? Is er nog geen tuin, dan bekijken we samen de plannen van de toekomstige graspartij en bespreken we de mogelijkheden van een grasrobot met de tuinarchitect of de tuinaannemer tijdens de ontwerpfase van de tuin. We luisteren altijd geheel vrijblijvend om te vernemen wat de klant belangrijk vindt. We geven dan deskundig advies op maat van de tuin en beantwoorden als ervaren grasrobotspecialist alle mogelijke vragen tijdens het gratis tuinadvies. Uiteraard is een goed robotmerk van primordiaal belang, vandaar onze intensieve samenwerking met MTD dat een tijd geleden de activiteiten van Robomow heeft overgenomen. Maar even belangrijk is een professionele installatie en degelijke ondersteuning. Als de klant een aankoop wil doen, maken we een duidelijk voorstel op maat van de tuin met een all-in prijs en komen we uiteraard onze afspraken na. We zorgen voor een professionele installatie zodat de klant vanaf dan zorgeloos kan genieten van meer vrije tijd en elke dag een mooi, kort gemaaid gazon. En daarbij eindigt het niet. Onze persoonlijke service houdt ook in dat Tamara en ik de mensen graag verder helpen met alle mogelijke vragen over hun maaier.”

Persoonlijke service op maat

Grasrobotplus biedt verschillende servicemogelijkheden aan zodat de klant steeds zorgeloos kan genieten van een mooi, kort gemaaid gazon. “Van DoeHetZelf- service met professionele begeleiding tot de mogelijkheid om volledig ontzorgd te worden met service aan huis binnen 3 werkdagen. Zo zorgen we ervoor, dat je gras altijd mooi kort zal blijven en je niet verschillende weken op een herstelling hoeft te wachten. Ook bedrijven maken gebruik van onze diensten. Voor hen hebben we een à la carte service voorzien waardoor het gazon van hun bedrijf er steeds netjes bij ligt en ze besparen op tuinonderhoudskosten. We hebben bewust gekozen om geen fysieke winkel te hebben. Hierdoor kunnen we heel flexibel op de vraag van de klantantwoorden op het moment dat het hem of haar uitkomt, zowel tijdens als na de kantooruren. Tijdens de wintermaanden voorzien we ook een onderhoud om de grasrobot steeds in topconditie te houden. Op afspraak halen we de grasrobot op en brengen hem als nieuw terug. We houden ook de historiek van de machine bij, uiteraard mits toestemming conform de GDPR-regels. Zoals ik in het begin van ons gesprek heb toegelicht, willen we dat de mensen van hun tuin kunnen genieten zonder de minste ergernis. Alles moet optimaal werken en daar stemmen wij onze persoonlijke service helemaal op af.”

Robomow

Grasrobotplus is een officieel gecertificeerde Robomow verdeler en erkend servicepunt. Waarom precies dit merk, is onze volgende vraag. “Reeds meer dan 25 jaar is Robomow toonaangevend in de grasrobotmarkt”, legt Rob uit. “Zij zijn een van de uitvinders en hebben als pionier en voortrekker de juiste ervaring en knowhow. Dankzij deze expertise en hun voortdurende innovatie kunnen tuinliefhebbers vandaag genieten van meer vrije tijd en een mooi kort gemaaid gazon. En dat gebeurt met kwalitatief hoogstaande grasrobotten want de toestellen van Robomow komen in heel Europa steeds opnieuw als beste uit de testen van gerenommeerde consumentenorganisaties. Wij wilden ook enkel werken met een gereputeerd A-merk, vandaar de keuze voor Robomow. Een van de vele voordelen is, dat Robomow beter de randen maait dan de andere merken. De nieuwe RK-reeks hebben we ook ondertussen getest. De gebruiksvriendelijke display en het vernieuwde maaisysteem zijn alvast grote troeven. Bovendien zijn deze fluisterstil. Bovendien biedt het merk oplossingen voor alle tuinen, van de kleine compacte stadstuin tot de grote villatuin.”

100% zekerheid

Robomow maakt deel uit van MTD Products, een wereldwijd actieve onderneming die alle technologische ontwikkelingen op de voet volgt en pas in het verhaal stapt als ze 100% zeker zijn dat het een goede machine is. Ze beschikken over een enorme knowhow en ervaring en zijn zelf een schoolvoorbeeld van de befaamde ‘Deutsche Gründlichkeit’. Ook belangrijk is de zeer ruime garantie die tot vier jaar gaat, terwijl de meeste merken maar twee jaar bieden. Wij van onze kant hebben de nodige kennis, expertise en passie om elke Robomow grasrobot vakkundig te installeren en te onderhouden.

www.robomow.comwww.grasrobotplus.be – info@grasrobotplus.be