Loewe viert de almaar uitdijende collectie Botanical Rainbow met de lancering van een nieuwe campagne én een nieuwe olfactorische ervaring: ‘Loewe Earth’

In de nieuwe campagne van LOEWE rond BotanicalRainbow steelt LOEWEEarth – de recentste aanwinst van de collectie – de show. Inspiratiebron voor deze eau de parfum zijn de zichtbare en onzichtbare elementen die een brug slaan tussen alles wat bovengronds blijft en alles wat ondergronds leeft en die dus de link vormen tussen het innerlijke en het uiterlijke universum van Moeder Natuur.

Het florale, amberrijke en muskusachtige LOEWE Earth geeft uiting aan deze verbondenheid met toetsen van truffel – een symbiotisch ondergronds wonder – in samenspel met peer, elemihars, mimosa en viooltje. Dit unieke olfactorische opus zit vervat in een doorzichtige glazen flacon met een opwindende, diepe paarstint.
De fotocampagne, waarin acteur Miguel Herrán, model Jeanne Cadieu en zangeres Ama Lou te zien zijn, is van de hand van Tyler Mitchell en viert schoonheid doorheen zintuiglijke verbondenheid. De heldere, eerlijke beeden tonen naakte lichamen die zich de allures aanmeten van landschappen van vlees, in een innige, hechte omhelzing met een gigantische parfumflacon. Daarin zit een geurcreatie die geïnspireerd is op de natuur en waarin natuurlijke ingrediënten de toon zetten. Mens en natuur versmelten tot één geheel en scheppen samen grafische, frisse vormen boordevol sensualiteit.

Dezelfde protagonisten treden aan in de video, een creatie van Albert Moya en opgevat als het abstracte relaas van diverse emoties die zij zowel individueel als collectief via water en huid mochten ervaren. Met de ruige Spaanse landschappen van Charcos de Quesa (Valencia) en Desierto de la Albanilla (Murcia) als setting, is deze video als een verre kreet uit dromerige en geïdealiseerde panorama’s. Nu en dan is een reusachtige tank vol water te zien: een wenk naar de frisheid van het parfum en een uitnodiging om het kostbare vocht op de huid te voelen en als het ware een bad te nemen in de natuur. De beelden zijn doordrongen van jeugd en schoonheid, in een sensuele symbiose met de natuur.

Creatief directeur Jonathan Anderson smeedde voor Loewe een eclectische en prismatische identiteit die vervlochten is met kunst, ambachten, populaire cultuur en natuur.

Ook Botanical Rainbow vertolkt die identiteit: de collectie is een olfactorisch geheel van parfums dat via kleur en geur uiting geeft aan de aura en de kwintessens van LOEWE en dat variëteit, verbondenheid en inclusie ademt. Botanical Rainbow is gebaseerd op de gedachte dat elk parfum op zich staat, maar tegelijk deel uitmaakt van een volledige en inclusieve regenboog. In die zin is de collectie een lofzang op individualiteit en emotie.

Die lofzang krijgt uiteindelijk zijn beslag in een parfum, maar wordt ook uitgedragen aan de hand van suggestieve beelden, met name via de campagnes van Tyler Mitchell, die al sinds jaar en dag met LOEWE samenwerkt.

Het nieuwe LOEWE parfum wordt in september gelanceerd en is nu verkrijgbaar bij Paris XL en April.

Prijs BE : 100ml – 130,63 € / 80ml – 91,70 €

www.perfumesloewe.com/int/en_BE/men/loewe-earth