Celine Roelens: ode aan de vrouw

“Er is plaats voor de vrijgevochten vrouw, het is aan ons die plek te claimen” aldus Celine Roelens

De Belgische juwelenontwerpster lanceert opgemerkte campagne als ode aan de vrouw. “Van de ‘Do women have to be naked to get into the Met. Museum?’ van de Guerrilla Girls via meer vrouwelijke straatnamen tot Miley Cyrus die haar eigen naam in het zand schrijft. Er is plaats genoeg voor vrijgevochten vrouwen, het is aan ons die plek te claimen.” aldus Celine Roelens, juwelenontwerpster en edelsteenexperte.

De nieuwste campagne van de Belgische juwelenontwerpster is een ode aan vrouw zijn, in al haar vormen. Een ode aan de onafhankelijkheid waar vrouwen dagelijks voor strijden. Een ode ook aan inspirerende vrouwen die geloven in hun eigen kracht. Een visie die je terugvindt in al haar creaties; unieke juwelen en zeldzame edelstenen in hun puurste vorm. Celine Roelens opende anno 2020 de deuren van haar Gentse juwelenstudio en merkt dat vrouwen steeds meer hun eigen ik claimen bij het kiezen van een juweel. “Ik ben al meer dan 20 jaar bezig als juwelier. Vroeger ging het vaak over het vinden van een juweel dat bij je outfit matcht. Vandaag, ga ik in mijn studio op zoek naar dat ene stuk dat je persoonlijkheid extra benadrukt.” vertelt Celine trots. “En uiteraard ontvang ik niet alleen vrouwen en blijft een juweel ook het perfecte cadeau om je partner te schenken.” gaat Celine verder. “Toch merk ik dat er steeds vaker vrouwen de studio binnenwandelen om een cadeautje voor zichzelf te kopen. Gewoon omdat ze dat verdienen! Meer moet dat toch niet zijn?”.

Nog zo’n vrijgevochten vrouw is Elien Jansen, fotograaf: “Toen Celine me vroeg om een campagne te shooten rond “female empowerment”, dacht ik meteen aan de kracht van het vrouwelijk lichaam. De foto’s die ik geshoot heb in Tulum, stralen dit helemaal uit. Een juweel past als gegoten bij jou, zelfs zonder kledij 😊.”

Designstudio Celine Roelens
​Lange Kruisstraat 14
​9000 Gent
​​www.celineroelens.be
​@celine_roelens  ​
​#celineroelens