Shimano Service Center – netwerk verwelkomt tweehonderdste fietsspecialist

Een mijlpaal voor Shimano in de Benelux: deze maand is het tweehonderdste Shimano Service Center aangesloten. Het gaat om Bike Repair Geldermalsen. Bij Shimano Service Centers kunnen fietsers rekenen op service en onderhoud van een professioneel niveau. Monteurs zijn vertrouwd met de allernieuwste technieken en werken altijd met originele vervangingsonderdelen.

Wilfred van Beusekom, eigenaar van Bike Repair Geldermalsen: “Recent hebben we, met behulp van Shimano, onze werkplaats vernieuwd. Die is op alle fronten geprofessionaliseerd en bovenal efficiënter ingericht voor onze mechaniekers. Hiermee hebben hoogwaardige service en onderhoud nog meer focus gekregen. Toetreding tot het Shimano Service Center-netwerk was een logische vervolgstap. Dit is een sterk en herkenbaar label dat klanten in één oogopslag duidelijk maakt waarvoor je als zaak staat: professionaliteit en betrouwbaarheid. Onze medewerkers volgen met regelmaat trainingen, zodat ze snel bekend zijn met technische trends en ontwikkelingen. Ze weten zo raad met elke klantvraag. Dat is essentieel nu de fietsenbranche zich razendsnel ontwikkelt. Je móet mee.”

Kenny van Hummel, coördinator van de Shimano Service Center: “We zijn trots dat we ons tweehonderdste Shimano Service Center hebben mogen verwelkomen. Het gaat ons niet zozeer om het aantal, maar om de kwaliteit. Bij al deze speciaalzaken kunnen fietsers erop rekenen dat ze goed en professioneel worden geholpen. Dat is belangrijk, gelet op de veranderde rol: hielp de fietsenmaker je vroeger weer op weg door je band te plakken en ketting te smeren; vandaag de dag stelt de specialist bij e-bikestoringen diagnoses met computers en onderhoudt hij elektronische schakelgroepen. Dat alles is een vak apart waarvoor kennis en kunde vereist zijn. Met het Shimano Service Center-concept trekken we het niveau van de servicegraad omhoog en verbetert de ervaring van fietsers.”

Originele onderdelen

In de Shimano Service Centers treffen fietsers een breed scala aan Shimano-producten. Mechaniekers spijkeren hun kennis voortdurend bij. Zij volgen trainingen bij Shimano en online. Bovendien zijn zij gewend fietsen te onderhouden zoals ze na de eerste montage zijn afgeleverd. Dat betekent dat er bij vervanging altijd originele Shimano-onderdelen worden gebruikt. Zo weten fietsers zeker dat ze rondrijden met componenten die optimaal op elkaar zijn afgestemd. Medewerkers helpen klanten graag met vragen over onderhoud, producten en de nieuwste technologieën en geven steeds gedegen advies. Het Shimano Service Center-concept is internationaal uitgerold. Bijvoorbeeld bij pech tijdens een fietsvakantie in Frankrijk krijgen fietsers aldaar dezelfde service. Dat brengt gemak.

www.shimano.com

https://bike.shimano.com/nl-NL/home.html