Maserati meets Giorgetti: bijzondere samenwerking ingeluid tijdens Design Week in Milaan

De kennis van Maserati en de designelegantie van Giorgetti komen samen in een partnerschap dat de Italiaanse knowhow en het streven naar innovatie belichaamt met een speciale interieurcollectie en een Fuoriserie-model

Tijdens de Design Week die binnenkort plaatsvindt in Milaan presenteert Maserati de eerste resultaten van een nieuwe samenwerking met het gerenommeerde Italiaanse designhuis Giorgetti. De samenwerking tussen deze fameuze Italiaanse merken heeft geresulteerd in een interieurcollectie en een speciaal Fuoriserie-model, die zich beide kenmerken door tijdloze elegantie en technologische innovatie.

Dit volledig Italiaanse partnership is gebaseerd op gedeelde merkwaarden: aandacht voor detail, het streven naar perfectie en de wens om unieke ervaringen te bieden. Beide fabrikanten omarmen het Italiaanse concept van een prachtig design met vakmanschap dat is bedoeld voor liefhebbers van compromisloze kwaliteit.

“De afgelopen 110 jaar is Maserati synoniem geweest voor Italiaanse luxe, net als Giorgetti. We zijn erg blij met deze samenwerking, als een gezamenlijke demonstratie van elegantie en perfectie, wat naar voren komt in elk aspect van de styling en technologie. De samenwerking met Giorgetti past perfect binnen onze visie om uit te groeien tot een symbool van ‘Made in Italy’, waarbij aspecten als innovatie, erfgoed, kwaliteit en exclusiviteit onze merken verenigen”, aldus Santo Ficili, CEO van Maserati.

“Dit partnership brengt twee merken samen die diepgaande waarden en een gemeenschappelijke visie delen. Het is een mooi voorbeeld van de wijze waarop je je DNA kunt versterken door middel van samenwerking, onderzoek en experimenten. In het geval van ons 127 jaar oude merk getuigt dit van een buitengewone vitaliteit en wil om te innoveren, waarbij we altijd trouw blijven aan onze rol binnen de industrie”, stelt Giovanni del Vecchio, CEO van Giorgetti.

De Giorgetti Maserati Edition interieurcollectie belichaamt het mysterieuze en de schoonheid van de natuur, waarbij de drietand van Neptunus – het iconische symbool van Maserati – als inspiratiebron diende voor de nieuwe ontwerpen van Giorgetti. De collectie is een eerbetoon aan de harmonie van de zee en de kracht van de wind, elementen die altijd een rol hebben gespeeld bij de totstandkoming van de modellen van het merk. Zoals verschillende Maserati-modellen de naam dragen van krachtige winden – zoals de Grecale SUV – straalt de collectie de allure uit van de onderwaterwereld en de dynamiek van golven uit. De collectie draagt namen waarvoor legendarische waternimfen – wezens van een buitengewone schoonheid en kracht – als inspiratiebron hebben gediend.

De Maserati Giorgetti Edition is een statement van innovatie en verfijning dat perfect aansluit bij de kernwaarden van het merk met de drietand. Het is een one-off op basis van de Grecale Folgore, de 100% elektrische SUV van het merk uit Modena, die is gemodificeerd met behulp van het Maserati Fuoriserie personalisatieprogramma. Het model kenmerkt zich door elegantie, het Italiaanse erfgoed en een passie voor details, om zo een uiting van ‘rolling tailoring’ te vormen. Het exterieur van de tailormade SUV is voorzien van een speciale kleur, terwijl het exclusieve interieur een eerbetoon aan Giorgetti vormt en nog meer een huiselijk gevoel oproept dankzij de toepassing van verfijnde stoffen en ledermaterialen die ook voor de interieurcollectie worden gebruikt.

De Giorgetti Maserati Edition interieurcollectie en de Maserati Grecale Giorgetti Edition, die gezamenlijk zijn ontworpen door de creatieve teams onder leiding van Giorgetti’s Creative Director Giancarlo Bosio en Maserati’s Head of Design Klaus Busse, kenmerken zich door een uniek design dat is geïnspireerd op dynamiek en beweging.

De Giorgetti interieurcollectie en de one-off van Maserati worden op 7 april onthuld in respectievelijk de Milanese Giorgetti Spiga-showroom en de Maserati-showroom in Milaan en worden tijdens een besloten preview aan geselecteerde gasten gepresenteerd, terwijl designbewuste bezoekers en autoliefhebbers ze vanaf 8 april van dichtbij kunnen bekijken.