Historische Alpine-bijeenkomst in Dieppe voor zeventigste verjaardag

  • Ter gelegenheid van zijn zeventigste verjaardag bracht Alpine 150.000 liefhebbers samen in Dieppe voor een uitzonderlijk feestweekend. Meer dan 1.700 Alpines uit heden en verleden kwamen samen op de grasvelden aan de kust van Dieppe.
  • Alpine presenteerde er ook de A390, zijn gloednieuwe fastback sport, evenals de A110 R 70, de beperkte reeks ter ere van het zeventigjarig bestaan, en de A290, uitgeroepen tot Auto van het Jaar 2025.
  • De drie dagen durende festiviteiten werden afgewisseld met signeersessies met Alpine-piloten zoals Charles Milesi van het Alpine Endurance Team, diverse animaties en parades door het stadscentrum met de Alpenglow Hy6, A390, A290, A110 R 70, A110 GTS en A110 R Ultime.
  • Orgelpunt van het weekend was de grootste Alpine-parade ooit op het oude circuit van Dieppe / St-Aubin, waarbij zevenhonderd Alpines op symbolische wijze werden samengebracht op het 7 kilometer lange tracé om de zeventigste verjaardag van het merk te vieren.

Van 30 mei tot 1 juni vormde Dieppe, de geboorteplaats van Alpine-oprichter Jean Rédélé, het toneel voor een waar Alpine-festival. Op de grasvelden aan zee kon de Alpine-gemeenschap, bijeengebracht door de vereniging IDÉA, kennismaken met het tweede model uit de Dream Garage: de A390.

De A390 werd enkele dagen eerder onthuld door Pierre Gasly, piloot van het BWT Alpine F1 Team, en Zinedine Zidane, ambassadeur van Alpine en peter van de programma’s voor gelijke kansen van het merk. Tijdens het jubileumweekend stelde Philippe Krief, CEO van Alpine, de A390 voor aan het grote publiek. De A390 ging vervolgens de weg op voor zijn allereerste parade door de straten van Dieppe, om zich vervolgens aan te sluiten bij de zevenhonderd Alpines die deelnamen aan de historische demonstratie.

Tijdens de drie dagen durende festiviteiten konden bezoekers kennismaken met het huidige A110-gamma: het verjaardagsmodel A110 R 70, de A110 GTS en de A110 R Ultime. Ook zag het grote publiek hoe de Alpenglow Hy6, aangedreven door de eerste zescilinder-waterstofmotor van het merk, door de straten van het stadscentrum reed.

“Het feit dat we de zeventigste verjaardag van Alpine hier in Dieppe kunnen vieren, waar het allemaal begon, geeft deze mijlpaal een extra bijzondere toets. Deze bijeenkomst illustreert de passie voor Alpine en de uitzonderlijke band met het unieke erfgoed van een merk dat meer dan ooit naar de toekomst kijkt. De A390 drukt dat perfect uit: hoewel hij duidelijk naar de toekomst kijkt, is hij het product van zeventig jaar passie en durf,” besluit Philippe Krief, CEO van Alpine.

Een speciaal Alpine-logo voor de zeventigste verjaardag

De pijlvormige A, het symbool van het merk, viert met trots de zeventigste verjaardag: 1955-2025. Het gebruik van blauw, wit en rood onderstreept de oorsprong van het Franse merk, dat Jean Rédélé in 1955 heeft opgericht in Dieppe. Het cijfer ’70’ ligt in het verlengde van de pijlvormige A, als om aan te geven dat het merk geworteld is in het verleden maar tegelijk naar de toekomst kijkt. Het rode doel in het midden van het wiel, een ander autosymbool, staat voor de toekomstige uitdagingen die het merk in de volgende zeventig jaar zal aangaan!