Wolfin Eyewear, Belgisch brillenmerk met perspectief cover

Wolfin Eyewear, Belgisch brillenmerk met perspectief

De sterke vrouwen achter het brillenmerk WOLFIN zitten niet stil! Samen met het groeiend aantal zelfstandige opticiens, die 100% achter dit Belgische merk staan, bereiken ze meer en meer vrouwen met hun sterke boodschap. Ook bekende vrouwen zoals Evelien Van Hamme uit de serie Dertigers en auteur van het boek Lief voor mijn lijf Sabine Peeters dragen met veel plezier de zonnebrillen van WOLFIN. Samen zetten ze met magazines zoals Flair en Libelle de (zonne)brillen terug hoger op de accessoire lijst. Want waarom zou je iedere dag van tas veranderen maar niet van bril? De collecties van WOLFIN zijn letterlijk en figuurlijk eyecatchers, je wil er graag mee gezien worden! “Een bril ontwerpen is een creatief groeiproces. Het is voor een groot deel intuïtie. Als ik een idee heb, laat ik dat een tijdje rijpen. Het uitgangspunt is altijd dat de bril mooi is en dat je er beeldig mee staat”, vertelt Inge De Muynck die WOLFIN lanceerde.

Veerkracht

“De leidraad in mijn collecties zijn straffe verhalen van vrouwen die ik ontmoet. Waar mijn eerste collectie, RISE, gaat over geloven in je eigen (vrouwelijke) kracht, focust de LIVE collectie op het omgaan met tegenslagen. Want die zijn er om ons lessen te leren en ons sterker te maken”, aldus Inge De Muynck. Zo zag ze een documentaire over Ruth Bader Ginsburg, een Amerikaanse rechter bij het Hooggerechtshof. Ze kwam op voor vrouwenrechten en had een progressief imago. Ze overleed in 2020. “Ze inspireerde me voor de bril Ruth. In het montuur zijn gaatjes verwerkt die verwijzen naar de kanten kraag die ze droeg in plaats van de witte foulard die gebruikelijk is in de juridische wereld.”

Persoonlijke touch

“Ik hoop dat vrouwen inzien dat we allemaal wolvinnen zijn met een sterke innerlijke oerkracht. Vrouwen vergeten dat wel eens”, zegt Inge De Muynck. De symboliek is helder, maar haar label verwijst eigenlijk naar de voornamen van haar zonen Wolf en Finn. Hoewel ze nog maar twee jaar aan de slag is, kreeg WOLFIN al veel positieve respons. Inge De Muynck is niet aan haar proefstuk toe. Ze werkte mee in het familiebedrijf Technop, een gekende groothandel in optiek en ontwierp juwelen. Tot ze haar passie vond en nu een eigen brillencollectie heeft. Het thema van sterke vrouwen en veerkracht boeit haar dus ook om persoonlijke redenen. “Ik legde een hele weg af. Ik volgde een richting mode technologie want ik was heel erg in mode geïnteresseerd, maar ik vond er te weinig creativiteit. Dus ik stapte in het familiebedrijf en studeerde nog wat bij om opticien te worden, later volgde ik ook de richtingen marketing, salesmanagement en juwelier-goudsmid. Er kwamen kinderen, we verbouwden ons huis. Het werd te druk, alles combineren lukte niet meer. Ik stelde me de vraag wat ik zou doen. Ik liet het idee van een eigen brillenlijn groeien tot ik er helemaal klaar voor was.”

Inspirerende verhalen

Ook Eva Rossie, één van de modellen voor de tweede collectie, gooide het roer om. Na een succesvolle modellencarrière voelde Eva dat ze tegen een muur aanliep. Ze bereikte een leeftijdsgrens, haar lichaam veranderde. Ze was klaar om het leven als model vaarwel te zeggen. Ze begon terug te studeren, ging aan de slag met een verbouwing, ze had haar job en was bezig met het rechthouden van een huishouden. Al die elementen samen putten haar volledig uit. Het resultaat was een totale burn-out. Tijdens haar herstel moedigde manlief haar aan om opnieuw de camera vast te pakken. Het was een terugkeer naar haar eerste liefde; als fotografe de schoonheid zoeken in kwetsbaarheid door middel van prachtige portretten van vrouwen.

“Het was en blijft knokken om een plaatsje te veroveren tussen alle grote namen en fotografen die ik ken maar dat bleek vooral een persoonlijke struggle die ik uiteindelijk overwon! Het was tijd om een nieuw pad in te slaan. En dat heb ik gevonden. Mijn bijzondere liefde voor portretfotografie en dan voornamelijk naaktfotografie geeft me iedere dag opnieuw bergen energie", zegt Eva Rossie.

Herencollectie

Na de succesvolle lancering van de all inclusive vrouwencollectie brengt bezielster Inge De Muynck nu ook 13 modellen uit met een meer mannelijke vibe. WOLFIN wil immers haar verhaal opentrekken naar iedereen, ook naar alle types van mannen dus. “Ik opteer voor brillen die iets specialer zijn en stijl en klasse uitstralen. Dat doen we door met mooie materialen te werken. De productie gebeurt in Italië, nog steeds de top. Vooral de regio rond de Dolomieten heeft wereldfaam.” De mannencollectie zal bestaan uit 5 metalen en 8 acetaat monturen. De modellen werden allemaal vernoemd naar één van de favoriete filmkarakters van de ontwerpster Inge zelf. Kan jij raden wie ze zijn? Een tipje van de sluier is alvast Vito Corleone.

www.wolfin-eyewear.be – @wolfin_eyewear