Inflatables: De nieuwe ster aan de marketinghemel in 2024?

Inflatables, de opgeblazen reclamepoppen die steeds vaker op straat verschijnen, worden steeds
populairder als marketinginstrument. Recentelijk heeft het Geelse marketingbureau Krachtig Online
een opvallende inflatable laten maken voor de LTF, Mercedes & Porsche garage. Maar wat maakt deze
inflatables zo aantrekkelijk voor bedrijven en evenementen?

Enerzijds staan inflatables bekend om hun opvallende karakter. Leo Ooms, eigenaar van LTF, benadrukt
dat de inflatable die ze hebben gebruikt tijdens hun opendeurdagen ongelooflijk opvalt in de straten. Dit
opvallende aspect kan zeker bijdragen aan de zichtbaarheid en het succes van een evenement of
bedrijf.

Anderzijds roepen inflatables ook vragen op over hun effectiviteit en mogelijke nadelen. Hoewel ze de
aandacht trekken, kan het zijn dat sommige mensen ze eerder storend dan aantrekkelijk vinden.
Bovendien kunnen ze de openbare ruimte soms vervuilen of het uitzicht belemmeren.

Toch zijn inflatables niet alleen beperkt tot reclamedoeleinden. Ze duiken ook steeds vaker op bij
koerswedstrijden en andere evenementen als sfeervolle decoratie. Hier spelen ze vooral een rol in het
creëren van een levendige en feestelijke atmosfeer.

Of inflatables de nieuwe ster aan de marketinghemel zullen worden, blijft nog de vraag. Maar één ding is
zeker: ze blijven voorlopig nog wel even de aandacht trekken, zowel positief als negatief.